Bisdom verspreidt affiches Poolse vieringen

2 november 2011

Parochies in het bisdom van Breda hebben van het bisdom affiches ontvangen met informatie over Poolse vieringen in het bisdom. In 2009 is de H. Maximiliaan Kolbe parochie opgericht, speciaal voor de vele Poolse mensen die hier zijn komen wonen en werken.

Deze parochie heeft geen eigen kerkgebouw, maar maakt in overleg met een aantal besturen voor de liturgie gebruik van bestaande parochiekerken in gebieden waar Poolse mensen verblijven.

Met het affiche willen het bisdom en het bestuur van de Maximiliaan Kolbeparochie ook elders in het bisdom bekend maken dat er vieringen in de Poolse taal zijn en dat Poolstalige mensen voor pastorale vragen contact kunnen opnemen met de parochie of de pastoor.

Naast het affiche zijn er kleine informatiekaarten beschikbaar die kunnen worden uitgedeeld.

Voor extra affiches en informatiekaarten: bisdom van Breda, T 076 5223444, E secretariaat@bisdombreda.nl.

Download hier het affiche 2011 (volgend jaar wordt een geactualiseerd affiche gemaakt).