Om beter zicht te krijgen op de communicatiebehoeften van mensen die met het bisdom verbonden zijn, houdt het Bisdom Breda een communicatie-onderzoek. Tot en met 15 maart 2020 kan een online vragenlijst worden ingevuld. Ook wordt er een aantal interviews gehouden met mensen uit verschillende doelgroepen.
“Verschillende doelgroepen vernemen dagelijks nieuws en informatie vanuit het bisdom,” vertelt Marc de Koning, hoofd communicatie van het bisdom. “Dit onderzoek is een ‘check’ in hoeverre de aansluiting tussen de doelgroepen en het bisdom klopt.” In de vragenlijst wordt ook gevraagd naar de ervaringen met de communicatie van parochies in het bisdom. De Koning: “De parochies vormen een belangrijke schakel in de communicatie tussen de verschillende doelgroepen. Tegelijkertijd zijn ze zelf ook doelgroep. Hoe meer communicatie we in beeld kunnen brengen, hoe beter we parochies kunnen adviseren en ondersteunen.”
“Een aantal mensen krijgt een papieren versie van de vragenlijst toegestuurd,” vult De Koning aan. “Het liefst ontvangen we alle inzendingen via de online vragenlijst. Dat is voor de verwerking efficiënter en minder belastend voor het milieu. Maar niet iedereen is even handig met de computer, weten we. Een papieren versie van de vragenlijst biedt dan uitkomst.”