Bestellen materiaal Kerkbalans 2009

30 augustus 2008

De actie Kerkbalans vindt in 2009 plaats van 18 januari tot en met 1 februari. Deze week hebben de parochies in het bisdom Breda een brief ontvangen, waarin ze gevraagd wordt hun bestelling te doen voor het ondersteunende foldermateriaal.

Bestellen vóór 17 september
Gerrit van Dieren, coördinator van de actie Kerkbalans, benadrukt dat parochies het materiaal tijdig moeten bestellen: “We vragen de parochies dringend hun bestellingen voor foldermateriaal vóór 17 september in te sturen. Het komt regelmatig voor dat wij parochies moeten teleurstellen, omdat zij te laat waren met het insturen van hun bestelformulier.”

‘Daar geef je voor’
Het thema van Kerkbalans 2009 luidt: ‘Een kerk is van blijvende waarde. Daar geef je voor’. Gerrit van Dieren laat niet na het belang van deze actie te benadrukken. “De Kerk leeft van vrijwillige bijdragen. Van de opbrengsten van Kerkbalans betalen parochies onder andere de pastorale beroepskrachten en het onderhoud van de gebouwen. De opbrengsten stijgen nog steeds, maar de inkomsten houden de inflatie niet bij.”

Kerkbalans Nieuwe Stijl
“Om de inkomsten te vergroten hebben we het afgelopen jaar veel geïnvesteerd in Kerkbalans Nieuwe Stijl. Binnenkort verschijnt een nieuw nummer van het Magazine van het bisdom Breda dat geheel over deze actie gaat.” Vanwege het grote belang van gezonde parochiefinanciën zullen alle parochiebestuurders een exemplaar toegestuurd krijgen. Het magazine verschijnt half september.

De afdeling financiën van het bisdom ondersteunt parochies bij het voeren van de actie Kerkbalans. Neem hiervoor contact op met Gerrit van Dieren, T 076 5223444, E gvdieren@bisdombreda.nl.