Benefietconcert in kathedraal ten bate van de Kerk der Friezen

14 augustus 2009

Het Projectkoor voor de Kerk der Friezen te Rome verzorgt zondag 30 augustus 2009 om 16.00 u. een benefietconcert om geld bijeen te brengen voor de restauratie van de Friezenkerk. Het concert vindt plaats in de H. Antoniuskathedraal te Breda.

De Kerk der Friezen is sinds 2005 het officiële centrum van de Nederlandse katholieken in Rome. Sindsdien is de Nederlandse kerkprovincie verantwoordelijk voor het onderhoud en de restauratie.

Emeritus-bisschop Muskens van Breda heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van deze kerk tot Nederlandse ontmoetingsplaats. Op zijn initiatief vonden er begin jaren tachtig de eerste vieringen voor Nederlanders plaats.

Bisschop Van den Hende is vanuit de bisschoppenconferentie referent voor de Kerk der Friezen.

Zie ook het bericht op de site van de H. Antoniuskathedraal. Klik hier