Actiekrant Bisschoppelijke Adventsactie: groot denken, klein doen

13 oktober 2010

Dit jaar wordt voor het eerst de nieuwe Bisschoppelijke Adventsactie gehouden. De actiekrant die hiervoor werd gemaakt is toegestuurd aan parochies, caritasinstellingen en werkgroepen diaconie en aan priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers.

Hubert Janssen, missiesecretaris van het bisdom van Breda: “De actiekrant is als poster uitgevoerd en geeft overzichtelijk informatie over de actie, gaat in op veel gestelde vragen en presenteert vijftien projecten. Die projecten worden gedragen door geloofsgemeenschappen ter plaatse en komen ten goede aan een breed scala van doelgroepen en activiteiten.”

Op de website van de Adventsactie www.adventsactie.org staat extra materiaal om te gebruiken in vieringen of voor specifieke doelgroepen. Korte filmpjes geven een indruk van de diverse projecten die parochies en caritassen kunnen ondersteunen.

Hubert Janssen: “Het spreekt voor zich dat wij de Adventsactie van harte aanbevelen. We hopen dat men zich zal inzetten voor één of meer projecten. Zo dragen we in de Advent bij aan de diaconale opdracht waarvoor ook geloofsgemeenschappen op het Zuidelijk halfrond zich weten geplaatst en geven we concreet blijk van onze verbondenheid met hen.”

Download de actiekrant van de website van de Adventsactie. Klik hier

De startavonden voor deze nieuwe Adventsactie vonden plaats op 14 en 15 september in Breda en Heinkenszand. Klik hier