Gezinsdag Onze V/vader in Oosterhout

14 april 2024 om 11:00 uur

Op zondag 14 april 2024 is er weer een gezinsdag! Ook ouders die hun kinderen alleen opvoeden zijn van harte welkom.

Het thema is Onze V/vader: de relatie die wij met onze ‘aardse’ vader hebben heeft ook invloed op ons beeld van God onze Vader. De spreker van deze dag, Willem Visser ’t Hooft is zelf vader van drie kinderen en verantwoordelijke van het gebedsinitiatief Fathers Prayers. Hij heeft zelf ook zo zijn worstelingen op dit terrein gehad en getuigt van zijn weg naar zijn V/vader.

Ook de tieners duiken – op hun eigen locatie – in dit onderwerp. Een vader en een priester delen vanuit hun eigen leven en natuurlijk maken we er ook een gezellige boel van.

De kinderen gaan kijken naar het verhaal over Jezus die onze Goede Herder is: Edith Hertog heeft veel ervaring met Godly Play. Ze speelt dit verhaal met kleine houten figuren en schapen in een ‘grazige weide’. Zo zien de kinderen het hele Bijbelverhaal voor hun oogjes gebeuren.

Halverwege de middag gaan we op pad en een paar echte schapen bekijken. In processie bezoeken we een mooi kapelletje ter ere van Maria. We sluiten af met een pizza uit een echte Italiaanse pizzeria.

Praktisch

De dag begint met de mis in de Basiliek Sint Jan de Doper in Oosterhout om 11 uur (Markt 28, 4901 EP Oosterhout). Het is ook goed mogelijk om naar de eigen parochiekerk te gaan en om 12.15 uur aan te sluiten in de pastorie: Markt 17, 4901 EP Oosterhout voor de lunch.

Er is programma voor kinderen van 0-18 jaar. Deelname kost 25 euro per gezin, inclusief lunch en warm avondeten.

Deze dag kost 25 euro per gezin. Dit bedrag graag overmaken naar: Bisdom Breda, NL 91 RABO 0158 7840 22 o.v.v. Gezinsdag Onze V/vader 2024.

Aanmelden voor deze activiteit