three crumpled yellow papers on green surface surrounded by yellow lined papers

Bezinningdagen over Verbindende communicatie

3 november 2024 om 17:00 uur tot 6 november 2024 om 14:00 uur

Bezinningsdagen voor priesters, diakens en pastorale werkers/-sters en leden van leiderschapsteams over Verbindende communicatie: luisteren naar jezelf, de ander en God.

• De meeste inleidingen worden gegeven door Gabriella Buirma-Rieu.
  • De dagen duren van zondagavond 3 november tot en met woensdagmiddag (de lunch) 6 november 2024 in Bezinningscentrum Emmaus te Helvoirt.Tijdens deze dagen heb ik erg veel geleerd voor mijn werk in parochieopbouw. Ik merk dat ik reeds nu al regelmatig put uit wat ik daar heb geleerd. In het bijzonder het ijsbergmodel, de verbindende communicatie, de filters bij communicatie en het empathisch luisteren hebben mij waardevolle inzichten bijgebracht. Bijzonder was ook dat de training echt in een gelovige context gebeurde. Tot slot werd er gewerkt aan de hand van cases die we zelf vooraf instuurden, hetgeen de praktijksessies telkens onmiddellijk toepasbaar maakte.
    Jeroen Jans, bisdom Hasselt, België
  • Meer informatie over de bezinningsdagen via de website van het Centrum voor Parochiespiritualiteit.