Voortgang Missionaire Parochie in het bisdom Breda: kom naar een van de vijf bijeenkomsten

7 juni 2024

Het bisdom Breda houdt in de laatste week van juni en de eerste week van juli 2024 een ronde avondbijeenkomsten in het kader van de voortgang van de Missionaire Parochie. In elke pastorale zone van het bisdom zijn parochiebestuurders, pastorale beroepskrachten en vrijwilligers welkom voor ontmoeting en informatie.

De ontwikkelingen in het kader van de Missionaire Parochie volgen elkaar snel op. Sinds juli 2023 wordt er gewerkt in vijf pastorale zones en tijdens de conferentie van de Missionaire Parochie die op 6 april 2024 plaatsvond werd de brochure ‘Nieuwe wijn in nieuwe zakken’ gepresenteerd. De avondbijeenkomsten die vlak voor de zomer plaatsvinden, gaan verder in op het leven en werken in de kracht van de Heilige Geest. Ook de nieuwste brochure komt daarbij aan bod.

“We kiezen voor beleid, maar meer nog voor een identiteit van een geloofsgemeenschap die zich naar buiten richt,” schrijft vicaris-generaal Norbert Schnell in een uitnodigingsbrief aan de parochies. “Om die identiteit te kunnen ‘zijn’, zullen we als gemeenschap en ieder als individu de identiteit van Jezus steeds beter mogen leren kennen en ons Zijn woorden eigen maken.” Schnell benadrukt dat iedereen welkom is om te komen naar een van de avonden.

Lokaties en data

• Zone Zeeland, dinsdag 25 juni, De Jeugdhoeve, Blikhoek 4 in ‘s-Heerenhoek
  • Zone Groot Breda, woensdag 26 juni, Michaëlkerk, Hooghout 67 in Breda
  • Zone Midden, dinsdag 2 juli Cuyperszaal, Pelgrim 2 in Oudenbosch (ingang via Doelpad/St. Annaplein)
  • Zone Brabantse Wal, woensdag 3 juli, Vredeskerk/De Vonk, Magnoliastraat 20 in Steenbergen
  • Zone De Wijngaard, donderdag 4 juli, Verrijzeniskerk, Vondellaan 43 in Oosterhout

Alle avonden beginnen om 19.30 uur. Aanmelding is niet nodig.

Verder lezen