De eerwaarde zuster C.D.M. (Francinette) Uijtdehaag

Op vrijdag 19 januari 2024 overleed in Roosendaal zuster Francinette Uijtdehaag. Cornelia Dimphna Maria Uijtdehaag werd geboren op 25 september 1936 te Roosendaal. Op 5januari 1962 werd zij geprofest als Franciscanes in de congregatie van de Zusters Franciscanessen van Mariadal te Roosendaal.

Zuster Francinette was kleuterleidster in Breda, Terneuzen en St. Willebrord. In 1982 werd zij pastoraal medewerkster in de Sint Franciscusparochie te Roosendaal. Na het voltooien van haar theologische opleiding werd ze benoemd tot pastoraal werkster in de parochies van de regio Bergen op Zoom Zuid-Oost. Ze legde makkelijk en op een spontane wijze contact met parochianen en zocht telkens de verbinding tussen de samenleving en de Kerk. We zijn zuster Francinette dankbaar voor haar inzet in ons bisdom.

De uitvaart van zuster Francinette Uijtdehaag wordt gevierd op vrijdag 26 januari om 14.30 uur in de kapel van St. Elisabeth, Wouwseweg 21 te Roosendaal. Voorafgaand aan de viering kunt u vanaf 13.45 uur afscheid nemen in de Mariakapel. Na de viering wordt ze in besloten kring begeleid naar het crematorium Zegestede waar haar crematie zal plaatsvinden