Terugblik: Gezinsdag aan zee

5 juli 2024

Op zaterdag 29 juni 2024 vond in het Zeeuwse Cadzand de Gezinsdag aan Zee van het bisdom Breda plaats. Enkele tientallen gezinnen kwamen vlak voor de zomervakantie bij elkaar in de strandkerk van Cadzand-Bad voor verdieping en ontmoeting. Een terugblik met beelden.

“We boften ontzettend met het weer,” vertelt Charlotte den Toonder, projectmedewerker voor jeugd en jonge gezinnen in de H. Maria Parochie Walcheren. De dag zat volgens haar mooi in elkaar en de sfeer was erg goed. “Vanuit allerlei plekken in het bisdom waren er gezinnen aanwezig. Zij zijn er echt op uitgetrokken om een dag in geloof en met elkaar op te trekken. Heel waardevol.”

Kapelaan Luc Simons sprak voor de volwassenen. Hij vertelde over zijn eigen leven, bekering en roeping en gaf handreikingen voor de roeping die ouders hebben. De deelnemers tot en met 18 jaar hadden hun eigen programma aan zee en rondom de strandkerk. Op het programma stond een openluchtviering en gedurende de dag was er de mogelijkheid om in stilte te bidden bij het Allerheiligst sacrament en het sacrament van Boete en Verzoening te ontvangen. De dag werd afgesloten met een gezellige barbecue.

Foto’s: Wilmar Wullems