Aanmelding geopend voor Conferentie Missionaire Parochie 2025

13 september 2024

Op 8 februari 2025 wordt in Veenendaal de vierde conferentie Missionaire Parochie gehouden. Dit jaar is gekozen voor het thema “Blijf in Mij” – een thema wat uitnodigt om na te denken over de betekenis van verbondenheid met Jezus Christus in het leven van iedere dag, voor gelovigen én voor parochies.

Na de positieve ervaringen van de afgelopen jaren hopen we als organisatie opnieuw op een dag van inspiratie en ontmoeting, die parochies zal bemoedigen om de weg naar een missionaire parochie in te slaan of verdere stappen te zetten op die weg!

Spreker

Hoofdspreker op deze vierde conferentie is dr. Johannes Hartl, een katholieke Duitse theoloog, filosoof, auteur en spreker. Hij weet mensen over kerkgrenzen heen te verbinden en geloofsthema’s relevant en begrijpelijk te maken voor mensen van deze tijd. In de ochtend zal hij spreken over hoe wij als gelovigen en parochies kunnen uitreiken en vruchten voortbrengen, vanuit de verbondenheid met Christus. In de middag leidt hij een interactief seminar over de plaats van gebed in de parochie. Andere seminars zullen gaan over het vormen van (leiderschaps)teams in de parochie, en over het gedachtegoed van de missionaire parochie voor mensen die hier nog niet bekend mee zijn.

Kom samen!

Bouwen aan een missionaire parochie kan niemand alleen. Als organisatie moedigen we mensen daarom aan bij voorkeur in groepen te komen, met medeparochianen, om op deze manier het hoogst mogelijke rendement uit de dag te kunnen halen. Om dit aan te moedigen geldt voor groepen vanaf vijf personen een speciaal groepstarief!

Informatie en aanmelding

De aanmelding voor de conferentie op 8 februari 2025 is geopend! Tot 1 december 2024 geldt een vroegboektarief. Bezoek de conferentiepagina, waar meer informatie te vinden is over ticketverkoop, programma, sprekers, praktische zaken en vrijwilligers. Promotiematerialen kunnen worden gedownload of aangevraagd voor verdere verspreiding. Parochies in het bisdom Breda ontvangen binnenkort flyers en een poster om de conferentie verder bekend te maken.